Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme on avoinna ma–to klo 10–17 sekä pe klo 11-17. Huom. Asiakaspalvelu on suljettu lounasaikaan ma–to klo 13–14 ja pe klo 12.30–14.
Asiakaspalvelu

Usein kysyttyä



Ota yhteyttä asiakaspalveluumme!
Soita 0985177800 tai lähetä sähköpostia asiakaspalvelu@lehtiapaja.fi.

Asiakaspalvelumme on normaalisti avoinna:

ma–to: 10–13 ja 14-17
pe: 11-12.30 ja 14-17



Yleistä tärkeää tietoa



Tilaajatietojen muutokset:

Miten teen osoitteenmuutoksen?
Osoitteenmuutokset tulee tehdä aina suoraan lehden kustantajalle, joka vastaa lehden jakelusta.

Toimitustapa:

Jos en ole saanut lisäetuani, kenen puoleen käännyn?
Toimitusongelmissa on helpointa ottaa suoraan yhteyttä siihen kustantamoon, joka jakaa tilaamaasi lehteä.

Miten saan tilaamani lehdet kotiin?
Lehdet toimitetaan postitse suoraan kotiisi.

Mitä teen, jos lehti ei saavu perille?
Ota ensi kädessä yhteyttä kustantamoon, he auttavat sinua. Mikäli kyse on ulkomaisesta lehdestä, ota yhteyttä Lehtiapajan asiakaspalveluun.

Olen saanut väärän lehden, keneen voin ottaa yhteyttä?
Ota yhteyttä kustantamoon, he auttavat asiassa.

Lehteni ovat vaurioituneet, keneen otan yhteyttä?
Ota yhteyttä kustantamoon, josta lähetetään sinulle uusi lehti.

Miten usein lehdet ilmestyvät?
Se riippuu tilaamastasi lehdestä. Jotkin lehdet ilmestyvät kuukausittain, toiset viikottain jne. Kaiken tarvittavan tiedon, esimerkiksi toimituksesta ja julkaisusta, löydät lehtikuvauksista.

Mistä tiedän, miltä kustantamolta lehteni tulee?
Se lukee tilausvahvistuksessa.

Ulkomaisen lehtitilaukseni kanssa on ongelmia, kenen puoleen käännyn?
Ulkomaisten lehtien tilaus alkaa 6–14 viikkoa maksun kirjautumisesta riippuen julkaisuaikataulusta. Ulkomaisten lehtien toimitusongelmissa me olemme yhteydessä ulkomaisten lehtien välittäjäämme, joka ottaa puolestaan tarvittaessa yhteyttä kustantajaan. Lehti lähetetään suoraan kustantajalta ja he ovat aina vastuussa lehden jakelusta. Ensimmäisen lehden toimitusaika saattaa olla pitkähkö, mutta sen jälkeen lehti tulee säännöllisesti. Jälleenmyyjänä me emme ole vastuussa, jos kustantaja lopettaa toiminnan tai lehti ei ilmesty sovitusti. Asiakkaalle palautetaan rahat, jos lehti lakkaa ilmestymästä.

Olen muuttanut, kuinka saan tilaamani lehden uuteen osoitteeseeni?
Ota yhteyttä kustantamon asiakaspalveluun, he auttavat sinua osoitteenmuutoksen tekemisessä. Numero löytyy tilausvahvistuksesta.


Maksaminen:

Millä eri tavoilla voin maksaa?
Kotimaiset tilaukset maksetaan laskulla, jonka kustantamo postittaa sinulle. Huom. Kotimaisista kustantajista A-lehdet käyttävät korttimaksua tai Klarna-laskua. Ulkomaisista lehdistä suurin osa maksetaan kortilla tai Klarna-laskulla.

Ulkomaisten lehtien tilaus alkaa 6–14 viikkoa maksun kirjautumisesta riippuen julkaisuaikataulusta. Ulkomaisten lehtien sekä A-lehtien tilauksissa käytetään ennakkomaksua, mikä tarkoittaa sitä, että kortilla tai Klarna-laskulla maksettaessa tilauksen tulee olla kokonaan maksettu ennen kuin se lähetetään meiltä eteenpäin. Korttimaksun voit maksaa kaikilla tavallisilla pankki- ja luottokorteilla.

Klarna-laskussa saat laskun sähköpostiisi pdf-tiedostona. Maksuaika ja peruutusoikeus on 14 vuorokautta. Mikäli tulet toisiin ajatuksiin ja haluat peruuttaa Klarna-laskulla tilaamasi lehden, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja mitätöimme Klarna-laskun. Huom. Peruutusoikeus on voimassa 14 vuorokautta. Tämän jälkeen tehdyt peruutukset voi tehdä maksetun tarjouskauden loppuun. Tällöin peruutus tehdään lehden kustantajan asiakaspalveluun. Laskutusmaksu 0 € per tilaus. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 7,50 %.

Klarna synkronoi tietonsa luottotietorekisterin kanssa, mistä syystä Klarna-laskua varten tarvitaan henkilöturvatunnus tai y-tunnus (mikäli tilaus on yritykselle tai järjestölle). Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin.

Asiakaspalvelumme vastaa mielellään kaikkiin maksutapoihin liittyviin kysymyksiin.

Korttimaksu ja turvallisuus

Maksuista huolehtii DIBS Payment Services, joka on Pohjoismaiden johtava verkkomaksuratkaisujen toimittaja.

Käytämme DIBS Internet -maksupalveluita varmistaaksemme, että kortinmyöntäjien ja -käyttäjien tietoturvavaatimukset täyttyvät ja että turvallisuutesi on aina taattu. Maksutapahtumat ovat aina turvassa myös uusimmilta uhilta.

DIBSillä on VISAn ja MasterCardin PCI-hyväksyntä. PCI (Payment Card Industry) -sertifikaatti on kattava ohjelma, jolla pyritään parantamaan tietoturvallisuutta maksuratkaisujen toimittajien keskuudessa.

Jos minulla on kysyttävää koskien laskuani, kenen puoleen käännyn?
Ota yhteyttä laskun lähettäneeseen kustantamoon, puhelinnumeron löydät laskusta tai tilausvahvistuksesta.


Tilausaika:

Lähden lomalle ja haluan keskeyttää tilaukseni, miten menettelen?
Ota yhteyttä kustantamoon ja kysy, onko tilauksesi mahdollista keskeyttää lomasi ajaksi.

Jatkuvatko tilaukset automaattisesti?
Ei, tilaus lakkaa kun olet saanut sen määrän lehtiä mitä olet tilannut, mikäli kyseessä on määräaikainen tilaus. Mikäli taas olet valinnut kestotilauksen, jatkuu se ensimäisen tilausjakson jälkeen automaattisesti sillä hetkellä voimassa olevalla kestotilaushinnalla, ellet peruuta tai muuta tilaustasi määräaikaiseksi ennen tilausjakson päättymistä.

Anna lehti lahjaksi!

Miten menettelen, jos haluan antaa lehtitilauksen lahjaksi?
Mikäli haluat tehdä lahjatilauksen, valitse tällöin ”Lahjatilaus”. Tällöin tilauslomakkeessa on kaksi erillistä osoitekenttää, joista ensimmäisessä kentässä ilmoitat toimitusosoitteen ja toisessa kentässä laskutusosoitteen, minne itse lasku tilauksesta lähetetään. Lahjatilausta voivat käyttää myös yritykset ja organisaatiot laskun haluttaessa eri osoitteeseen kuin lehden.

Voinko lähettää kortin lahjatilauksen mukana?
Samalla kun vahvistat tilauksesi, voit valita esim. ”Onnea syntymäpäivänä” ja Hyvää joulua” –kortin, jonka voit joko tulostaa tai lähettää tilauksen saajalle sähköpostilla.

Ota yhteyttä
Soita meille 09-851 77 800 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lehtiapaja.fi
PostiosoiteMediafy Magazines Oy
Eteläesplanadi 24
00130 Helsinki
FD1366FB-83E4-4558-862D-F679E405D3F0