• Ei puhelinmyyntiä
  • Turvalliset maksutavat
  • Suomen suurin valikoima

Kysymykset ja vastaukset

Täältä löydät vastaukset yleisiin tilaukseen liittyviin kysymyksiin. On mahdollista, että joissakin tapauksissa joudut ottamaan yhteyttä suoraan lehden kustantajaan. Tältä sivulta löydät kaikki tarvitsemasi yhteystiedot.

 

Miksi sain Klarnalta 0 € laskun?

Jos olette saaneet Klarna-laskun, jossa on ilmoitettu laskun summaksi 0 €, voitte jättää laskun huomiotta. Olette saaneet laskun koska kaikki tilaukset käsitellään Klarna Checkoutin kautta. Jotkut kustantajat haluavat kuitenkin hoitaa laskutuksen itse jälkeenpäin ja tilaus maksetaan heille. Teidän ei toisin sanottuna tule maksaa mitään Klarnalle tai meille ja tämän vuoksi saamassasi Klarna-laskussa lukee 0 euroa tai "poistettu". Tilauksen maksajaksi ilmoitettu henkilö tulee saamaan laskun suoraan lehden kustantajalta. Lasku lähetetään kustantajalta yleensä muutaman viikon sisällä tilauksen teosta. Pahoittelemme hämmennystä ja voit aina kääntyä puoleemme uudestaan epäselvyyksissä. Laskutukseen ja lehden ilmestymiseen liittyvissä kysymyksissä voitte olla yhteydessä myös suoraan lehden kustantajaan, joka vastaa molemmista. Heidän yhteystietonsa löytyy tilausvahvistuksesta. Klarnan puhelinnumero on 09–42599771, mutta 0 € lasku ei siis vaadi toimeinpiteitä.

Mitä tarjouksissa olevat painikkeet tilaa, lahjatilaus ja joululahja tarkoittavat?

Osa tarjouksistamme on tilattavissa pelkästään itselle, pelkästään lahjaksi tai pelkästään joululahjaksi. Tästä syystä eri tarjouksissa saattaa olla eri painikkeet, vaikka hinta on sama. Joululahja -painikkeen kautta tehty tilaus alkaa vasta joulun jälkeen. Tilaa -painikkeen kautta lehti ja lasku lähetetään samaan osoitteeseen ja tilaus alkaa seuraavasta mahdollisesta numerosta. Sama toimitusaika koskee myös Tilaa lahjaksi -painiketta, mutta toimitusosoite syötetään tämän painikkeen kautta erikseen ensin. Jos sinulla herää lisäkysymyksiä erilaisiin tarjouksiin liittyen, niin asiakaspalvelumme auttaa mielellään osoitteessa [email protected]

Voinko tilata suomalaisen lehden ulkomaille?

Emme voi valitettavasti vastaanottaa tilauksia, joissa toimitusosoite on ulkomaille. Tämä on rajoite, jonka olemme saaneet suoraan lehtien kustantajilta, koska sivustollamme olevat hinnat sisältävät postituskulut vain kotimaahan. Lehden tilausta ulkomaille voi kuitenkin tiedustella suoraan lehden kustantajalta

Minulla on palautetta. Kuinka toimin?

Mikäli et löytänyt vastausta kysymykseesi tältä sivulta, olet tervetullut olemaan yhteydessä meihin sähköpostitse [email protected]. Arvostamme kaikkea palautetta, mutta olethan kuitenkin asiallinen ja ystävällinen.  

Milloin saan tilaajalahjan?

Lehden kustantajat vastaavat aina lehden tilaajalahjoista ja niiden lähetyksestä asiakkaalle. Kustantajat pidättävät oikeuden lähettää tilalle toisen tilaajalahjan, mikäli alkuperäiset lahjat loppuvat. Tilaajalahjat lähetetään pääsääntöisesti muutama viikko laskun maksamisen jälkeen. Tilaajalahja toimitetaan tilauksen maksajan osoitteeseen ja lisälehdet lehden saajalle, jos kyseessä on lahjatilaus. Tilaajalahjoihin liittyvissä kysymyksissä teidän tulee olla yhteydessä suoraan kustantajaan, jonka yhteystiedot löytyvät tilausvahvistuksesta, itse lehdestä ja tästä linkistä.

Kuinka laskutus toimii?

Klarna vaihtoehdot 
1. Maksa myöhemmin. 
-Maksa 14 päivän sisällä 0 €. 
-Maksa myöhemmin alk. 4,99 € 
-Joustava erämaksu 

2. Pankki- tai luottokortti 

3. Verkkopankkimaksu 

4. MobilePay

Kustantajalasku 
Kaikki tilaukset pois lukien Sanoman lehdet voi maksaa Klarnalla. Kestotilauksen ensimmäinen maksu suoritetaan Klarnalle. Seuraavasta jaksosta lehden maksajan saa laskun postitse kustantajalta  Paperilaskusta saatetaan veloittaa paperilaskutuslisä. Voit tilata kuluttoman e-laskun verkkopankistasi tai vaihtaa laskutustapaa ottamalla yhteyttä lehden kustantajaan. Kustantajien yhteystiedot löydät tästä linkistä. 

Olen muuttanut. Kuinka teen osoitteenmuutoksen?

Osoitteenmuutos tulee tehdä suoraan kustantajalle, joka vastaa lehden jakelusta. Meillä ei valitettavasti ole pääsyä kustantajien järjestelmiin, jonka vuoksi emme voi muuttaa tietojasi kauttamme. Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta, itse lehdestä ja tästä linkistä.

Halua perua lehtitilaukseni. Kuinka toimin?

Lehden kustantaja vastaa lehden jakelusta ja jatkokausien laskutuksesta. Meillä ei ole pääsyä kustantajien järjestelmiin ja tämän vuoksi kestotilauksen peruutus tulee tehdä lehden kustantajalle. Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta, sivustoltamme ja itse lehdestä. Määräaikaisia tilauksia ei tarvitse erikseen perua, vaan ne päättyvät automaattisesti tarjouskauden loppuun. 

Milloin ensimmäinen lehti toimitetaan?

Lähetämme sivustollamme tehdyt tilaukset eteenpäin lehtien kustantajille, joka vastaa lehden jakelusta. Lähetämme tilauksen eteenpäin kustantajalle tilauspäivää seuraavana arkipäivänä. Sen jälkeen, kun olemme lähettäneet tilaukset eteenpäin meillä ei ole enää pääsyä tilauksen tietoihin ja emme sen vuoksi saa tietoomme tilauksen tarkkaa alkamispäivää. Lehtitilaus alkaa aina aikaisintaan seuraavasta ilmestyvästä numerosta. Kotimaiset lehtitilaukset alkavat yleensä 2–4 viikkoa tilauksesta, ruotsalaiset 2–6 viikkoa tilauksesta ja muut ulkomaiset 4kk tilauksesta julkaisuaikataulusta riippuen. Tilausvahvistuksissa olemme ottaneet huomioon kustantajien yllä mainitut alkamisehdot ja pyrimme antamaan arvioin toimitusajasta.  

Voinko uudistaa olemassa olevan tilauksen teidän kauttanne?

Kaikki tilaukset kauttamme käsitellään uusina tilauksina. Eli jos määräaikainen tilauksesi on päättynyt voit tehdä uuden tilauksen kauttamme, ellei tarjouksessa erikseen mainita, että se on vain uusille tilaajille. Me emme näe järjestelmästämme, että onko teillä jonkin muun tahon kautta tehty tilaus ja siksi teidän tulee itse varmistaa kustantajalta, että teillä ei ole voimassa olevaa tilausta. Jos teillä on aktiivinen tilaus kustantaja hylkää uuden tilauksen yleensä ilmoittamatta asiasta erikseen. 

Kuinka digilehti toimitetaan?

Digituotteet kuten tilausvahvistuksessa sähköpostiin. Joihinkin sivustollamme myytäviin lehtitilauksiin kuuluu digilehden tai -palvelun käyttöoikeus. Mikäli tilaukseen kuuluu digi, on tästä ilmoitettu erikseen tarjouksen yhteydessä. Digin saa käyttöön tilauksen kirjauduttua kustantajalle. Kustantajat vastaavat aina itse digipalveluidensa ylläpidosta ja näin ollen lisäohjeita digin käyttöönottoon tai lukuoikeuteen liittyen tulee tiedustella suoraan lehden kustantajalta. HUOM! Sanoma Median printtilehtiin kuuluvan digilehden (printti + digi tilauksissa) lukuoikeus menee aina lehden saajalle lahjatilauksissa, ei maksajalle. Tiedot käyttöönotosta tulevat saajalle muun muassa lähetettävän lehden mukana. 

Haluan tarkastaa, että onko tilaukseni voimassa?

Kotimaiset lehdet 
Meillä ei valitettavasti ole pääsyä kustantajien järjestelmiin ja siksi emme voi tarkistaa tilauksen tilaa kauttamme. Me pystymme tarkastamaan vain ulkomaalaisten lehtien tilaukset. Tilauksen tilaa voi tiedustella suorana kustantajalta. Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta ja asiakaspalvelusta. 

Ulkomaiset lehdet 
Asiakaspalvelumme kautta voit tarkistaa ulkomaalaisten lehtien tilauksesi. 6–17 viikon toimitusaika alkaa maksun kirjauduttua. Meillä ei ole lehtivarastoa, vaan kustantaja on aina vastuussa lehden lähettämisestä. Lehti tulee siis aina kustantajalta suoraan asiakkaalle. 

Minulla on palautetta lehden sisältöön tai ulkoasuun liittyen, kuinka toimin?

Palaute kannattaa ohjata suoraan lehden kustantajalle, joka on vastuussa lehden sisällöstä, ulkoasusta ja jakelusta. Lehden kustantaja vastaa aina lehden sisällöstä ja kilpailuista. Me olemme lehtitilausten jälleenmyyjä. Sisältöön liittyvät kysymykset ja muu palaute tuleekin osoittaa suoraan kustantajalle. Kustantajan yhteystiedot löytyvät tilausvahvistuksesta ja itse lehdestä.

Milloin tilaukseni alkaa

Lähetämme sivustollamme tehdyt tilaukset eteenpäin lehtien kustantajille, joka vastaa lehden jakelusta. Lähetämme tilauksia kustantajien asettamien aikataulujen mukaisesti tai tilausta seuraavana arkipäivänä. Kun olemme lähettäneet tilaukset eteenpäin meillä ei ole enää pääsyä tilauksen tietoihin ja sen vuoksi saa tietoomme tilauksen tarkkaa alkamispäivää. Lehtitilaus alkaa aina aikaisintaan seuraavasta ilmestyvästä numerosta, mutta valitettavasti toimituksissa tulee joskus viivästyksiä. Kotimaiset lehtitilaukset alkavat yleensä 2–4 viikkoa tilauksesta, ruotsalaiset 2-6 viikkoa tilauksesta ja muut ulkomaiset jopa 4 kk tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Voit tiedustella tarkkaa alkamispäivää lehden kustantajalta. Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta ja itse lehdestä. 

Voinko valita tilauksen alkamispäivän?

Valitettavasti sivustollamme ei ole mahdollisuutta valita tilauksen alkamispäivämäärää, sillä lehden jakelusta vastaa kustantaja. Voitte toki olla yhteydessä kustantajaan, mikäli tilaus on jo tehty ja pyytää viivästyttämään tilauksen alkamista. Valitettavasti emme pysty varmuudella lupaamaan, että tämä aina onnistuu. Lehtitilauksia ei voi aloittaa takautuvasti jo ilmestyneistä numeroista.  Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta ja itse lehdestä.

Milloin tilaukseni päättyy?

Kestotilauksen voi perua kustantajalle puhelimitse, sähköpostitse, kirjeellä tai lehden kustantajan verkkopalvelussa. Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta ja itse lehdestä.  Määräaikainen tilaus päättyy automaattisesti tarjouskauden loppuun eli maksat vain tarjoushinnan, ja lehtitilaus päättyy automaattisesti, kun olet saanut kaikki tilaukseen kuuluvat lehdet, joiden määrä on ilmoitettu tarjouksen yhteydessä. 

Mikä on kestotilauksen ja määräaikaisen tilauksen ero?

Kestotilaus on jatkuva tilaus, joka jatkuu, kunnes perut tilauksen kustantajalle. Tarjoushinta on yleensä edullisempi kuin määräaikaisen tilauksen, ja sinun ei tarvitse huolehtia tilauksesi uudistamisesta, koska tilaus on voimassa niin kauan, kunnes peruutat tilauksen. Saat myös kestotilaajan kaikki edut käyttöösi. Tarjouksessa on erikseen ilmoitettu, jos kyseessä on kestotilaus. Jos kestotilaus merkintää ei ole on tilaus silloin määräaikainen. Saamme tarjouksemme lehtien kustantajilta ja meillä ei ole valtuuksia muuttaa kestotilausta määräaikaiseksi. Näet kestotilauksen ensimmäisen tarjousjakson hinnan sivustollamme, ja tarjouskauden jälkeen kestotilaus muuttuu automaattisesti normaalihintaiseksi. Kestotilauksen voi perua kustantajalle puhelimitse, sähköpostitse, kirjeellä tai lehden kustantajan verkkopalvelussa. Määräaikainen tilaus päättyy automaattisesti tarjouskauden loppuun eli maksat vain tarjoushinnan, ja lehtitilaus päättyy automaattisesti, kun olet saanut kaikki tilaukseen kuuluvat lehdet, joiden määrä ilmoitetaan tarjouksen yhteydessä. 

Voinko ostaa kauttanne irtonumeron?

Meillä ei ole omaa lehtivarastoa sillä välitämme tilauksia kustantajille, jotka puolestaan vastaavat lehden painamisesta ja jakelusta. Voitte tiedustella yksittäisiä lehtiä suoraan heiltä.

Lehti on vahingoittunut kuljetuksessa. Kuinka toimin?

Teidän tulee olla yhteydessä lehden kustantajaan, joka vastaa lehden jakelusta.  Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta ja itse lehdestä.

En halua uutiskirjettä. Kuinka poistun postituslistalta?

Uutiskirjeissämme on linkki, jota kautta postituslistalta voi poistua uutiskirjeen lähetyslistalta. Tiedon rekisteröityminen kaikkiin järjestelmiin voi kestää 72 tuntia. 

Tilaukseni ei ole alkanut arvioidun toimitusajan puitteissa. Kuinka toimin?

Lähetämme meille tulleet tilaukset eteenpäin kustantajille, jotka vastaavat lehden jakelusta. Jos olet saanut meiltä tilausvahvistuksen, kannattaa olla yhteydessä suoraan kustantajaan ja tiedustella tilauksen tilaa ja alkamispäivää. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta on tilaus todennäköisesti epäonnistunut tai tehty toisen tahon kautta. Kannattaa myös aina tarkastaa roskapostikansio, jos tilausvahvistus on päätynyt sinne. 

En saanut tilausvahvistusta. Kuinka toimin?

Lähetämme aina tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen heti tilauksen kirjautumisen jälkeen. Joissakin sähköpostiohjelmissa tilausvahvistus voi päätyä roskapostikansioon. Voit välttää tämän lisäämällä sähköpostiosoitteemme luotettavien lähettäjien luetteloon. Näin saat tilausvahvistukset ja muut tärkeät ilmoitukset suoraan oikeaan sähköpostikansioon tulevaisuudessa. Voimme lähettää kadonneen tilausvahvistuksen uudestaan pyydettäessä. 

Tarvitseeko minun irtisanoa määräaikainen tilaus?

Me myymme sekä määräaikaisia, että kestotilauksia. Määräaikaisia tilauksia ei tarvitse erikseen perua, vaan ne päättyvät automaattisesti, kun kaikki tilaukseen kuuluvat lehdet on toimitettu. 

Tilaukseni on katkennut. Kuinka toimin?

Lehden kustantaja vastaa aina lehden jakelusta. Jos tilaus on jostain syystä katkennut, tulee teidän olla yhteydessä suoraan lehden kustantajaan, joka pystyy tarkastamaan tilauksen tilan. Jos tilauksenne on päättynyt ja haluatte jatkaa tilausta, voitte tehdä uuden tilauksen kauttamme. Asiakaspalvelumme auttaa ulkomaisten lehtitilausten kanssa.  Löydät kustantajan yhteystiedot tilausvahvistuksesta ja itse lehdestä.

Kuinka teen lahjatilauksen?

Lahjatilaaminen onnistuu painamalla "Lahjatilaus"-painiketta valitun lehden tarjoussivulta kohdassa yksi, jossa kysytään tilaustapaa. Käyttämällä lahjatilaus-vaihtoehtoa kassalla voi syöttää erikseen lehden saajan ja maksajan tiedot. Lahjan saajan tiedot syötetään lomakkeeseen ensin ja sitten maksajan tiedot.

Voinko lähettää tervehdyksen kauttanne lahjan saajalle?

Voit luoda onnittelukortin klikkaamalla lehden tilaussivulta tarjousten alapuolelta painiketta "Luo onnittelukortti lehden saajalle". Onnittelukortin voit luoda tilauksen yhteydessä ja myös jälkikäteen. Jos et löydä etsimääsi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Milloin joululahjatilaus alkaa?

Joululahjatilaukset alkavat vasta jouluaaton jälkeen. Joululahjatilaukset alkavat yleensä vuoden ensimmäisestä tai toisesta numerosta (nro 1 tai 2) riippuen lehden julkaisuaikataulusta. On todennäköistä, ettei tilaus ehdi vuoden ensimmäiseen numeroon, mikäli lehden numero 1 ilmestyy pian uuden vuoden jälkeen. Lisäksi mikäli tilaus tehdään alle 2 viikkoa ennen seuraavan numeron ilmestymistä tilaus ei välttämättä ehdi alkaa seuraavaksi ilmestyvästä numerosta. Jouluna aloitusajat saattavat olla kustantajilla vielä tavallista pidemmät suurista tilausmääristä, pyhäpäivistä sekä lehtien painoaikataulujen takia. Huomioithan, että ulkomaalaisten lehtien tilausten alkaminen voi kestää jopa 6–17 viikkoa (poikkeus venäläiset lehtitilaukset, n. 2–3 viikkoa). Myös kotimaisilla kustantajilla saattaa olla joulun jälkeen ruuhkaa. Useimpien lehtien julkaisuaikataulut löydät lehden tuotesivulta. Jos haluat jotakin konkreettista pukinkonttiin, kannattaa luoda onnittelukortti tai ostaa irtonumero kaupasta. Tarkkaa joululahjatilauksen alkamispäivää voi tiedustella suoraan kustantajalta aikaisintaan jouluaaton jälkeen.

Voinko maksaa erissä?

Voit maksaa tilauksen erissä Klarnalla tai tiedustella asiaa kustantajalta, jos maksoit kustantajalaskulla. 

Sain laskun kruunuissa. Kuinka toimin?

Osa ruotsalaisista kustantajista lähettää laskut tilauksista Ruotsin kruunuissa. Jos et halua käyttää ulkomaanmaksua, lasku on mahdollista maksaa myös tavallisena verkkopankkimaksuna. Voit muuntaa laskussa olevan kruunumääräisen summan euroiksi päivän kurssin mukaan esimerkiksi valuuttamuunnin.com -sivustolla tai vaihtoehtoisesti käyttää tilausvahvistuksestamme löytyvää eurosummaa. Mikäli verkkopankkisi ei hyväksy viitenumeroa viitekenttään, kokeile laittaa se sen sijaan viestikenttään.

Miksi Klarna kysyy henkilötunnusta?

Maksutavat vaihtelevat sivustollamme lehtikohtaisesti. Laskutusyritys Klarna tarvitsee henkilötunnuksen asiakkaan tunnistamista varten. He synkronoivat tietonsa luottotietorekisterin kanssa ja varmistavat, että osoite- ja nimitiedot täsmäävät henkilötunnukseen. Sillä varmistetaan muun muassa, ettei kukaan voi asiattomasti tehdä tilauksia muiden nimissä. Laskutusta ei siis ikävä kyllä ole mahdollista valita kaikissa lehdissä maksutavaksi ilman tunnuksen kirjoittamista. Huomioithan, ettemme milloinkaan luovuta henkilötunnusta muille tahoille kuin Klarnalle. Me molemmat osapuolet käsittelemme sitä turvallisesti ja tietoturvasuojalain mukaisesti. 

Mihin kohtaan kirjoitan alennuskoodin?

Alennuskoodi syötetään kassalla alennuskoodikenttään.

Unohdin kirjoittaa alennuskoodin kassalla, mitä teen?

Jos sinulla on voimassa oleva alennuskoodi, jonka unohdit kirjoittaa tilauksen yhteydessä, niin voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miksi en saanut alennusta kassalla?

Alennuskoodimme käyvät valitettavasti ainoastaan suoraan sivustolla maksettaviin tilauksiin eli ei kustantajan tai muun yhteistyökumppanin laskuttamiin tilauksiin. Alennuskoodin antamisen yhteydessä mainitsimme erikseen, että alennus käy vain kampanjasivun lehtiin. Muita kampanjakoodeja voi käyttää kaikkiin tilauksiin. Alennus- ja kampanjakoodit syötetään kassalla alennuskoodikenttään.  

Kuinka teen tilauksen?

Voit tehdä tilauksen sivustomme kautta. Käytämme Klarnan kassaa, joka vaatii asiakkaan tunnistautumisen, joten asiakkaan tulee tehdä tilaus itse ja me emme voi valitettavasti ottaa tilauksia vastaan puhelimitse tai sähköpostilla, mutta asiakaspalvelumme ohjeistaa mielellään eri tilausvaiheissa.

Lehtikuningas toimii näin

Tilaat lehtitilauksen
Toimitamme tilauksesi lehden kustantajalle
Kustantamo toimittaa lehden sinulle